Tusen tack får många intressanta synpunkter och tips. Till att börja med vill jag påpeka att mina frackar inte riktigt är avswedda att konkurrera med en frack för tredubbla priset. Jag riktar mig till universitetsstudenter, och då är ofta priset i förhållandet till kvalitén det allra viktigaste, även om fracken självklart måste vara korrekt och se bra ut. priset jag nu satt (innan att veta exakt vad jag får betala i inköp) är 1600kr för frack,byxor, skjorta och väst. Jag har dock sytt upp kostymer där tidigare för 3-400kr som håller utmärkt fortfarande, så hoppas att jag kan få en liten marginal på försäljningen.
Att prata med en tyggrossist här i sverige och ta med tygprover låter som en mycket god idé. Vad finns det för affärer som kan ha bra koll på kostym/frackmaterial? Bor i Uppsala men har ärenden i Stockholm den närmsta tiden.
Och ja, mina planer kan gå i lås på väldigt många punkter, är väl medveten om det. Men då har jag i allafall försökt att förverkliga en dröm om att driva eget företag
Jag spanar in här efter hand för fler tips, och kommer att skriva om hur det gick när jag kommer tillbaka