Ämne: Tillökning!
Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-21, 04:16   #8
annkir annkir är inte uppkopplad

Tack alla vänliga och uppmuntrande likasinnade själar!
Man behöver lite uppmuntran ibalnd. Jag hade lite problem först. Hur skulle minnekortet sitta o tråd som gick av.
Det är bara ett stort problem. Det finns INGEN här i Linde som säljer broderitråd. Vegas husqvarnabutik har precis i dagarna slagit igen. Hmm. Har dessutom kommit på att de trådar som jag ju tyckte var kanon att de följde med - för då kunde jag ju sy en väldig massa - inte på långa vägar räcker. Varken i längd eller i färgantal. Trist upptäckt!
Men men - kommer tid kommer råd...
Förhoppningsvis löser det sig. För sy det ska hon - klart det är en tjej eller? Vete katten om jag inte ska låta det vara en liten "Tjabo"...hihi
Killar kan ju också!
Måste ju bara få berätta att Skövde Symaskinsaffär var att rekommendera. Jag hade fått fel solvy - skulle ha rivbart och fick påstrykbart, så jag ringde upp honom o skulle fråga om han inte kunde skicka den rivbara så kunde jag sätta in pengar på kontot...men ack nej - det skulle jag inte för han skulle bjuda på den nya solvyn. Snällt va? Han talade också om att garantin på maskinen inte gäller om man använder overlocktråd som undertråd... om tråden går av o så hela tiden. Bra information.
Kramizar
annkir är inte uppkopplad   Svara med citat