Jag frågade ett par månader sedan om ull var bra kvalite på en frack? Tycker inte att jag fick något svar. Vill i alla fall hävda att 100 % (HÖGKVALITATIVT) ull i frack är absolut det bästa om man tänker på alla aspekter. Vad sägs? Luktfi, inte blöt svettig känsla sommar/vinter eftersom ull "andas". Behaglig, Fläckarna har svårt att fastna mm. fördelar. Är det ingen som har erfarenhet av ull? Tidigare var det en grossist i Borlänge som hade tyger av den här typen och allt annat material som behövs för att sy toppkvalite. Vet inte om grossisten är kvar där. Du som har intresse av att låta sy upp frack, ta först reda på vilket kvalite du vill ha. Bestäm sedan vem som kan sy. Be att få provbitar av tyger från tyggrossister(av all material som en frack behöver). Starta eget verksamhet, Nyföretagarcenter eller Företagarnas branchorganisation kan förmedla grossistuppgifter även från utlandet. Ta kontakt med Stockholms Handelskammare så kan du få information om vilket företag som väver tyger av högt kvalite i närheten där du vill låta sy upp. Försök att begränsa res-/leveransavstånd. Jag är intresserad vilket pris du kommer att begära när du säljer färdig frack? Vet inte om jag är intresserad av billig polyesterfrack eller ens blandning 50%ull - 50% polyester.
|