Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-20, 16:17   #1
LinusA LinusA är inte uppkopplad

Tygkvalitet, hur vet jag vad som är bra?

Hej!

skulle bli mycket tacksam för några tips, kan börja med att berätaa att jag är totalt nybörjare på alla områden som diskuteras på detta forum.

Det är så att jag precis har startat ett företag, vars affärsidé är att importera och sälja frackar, främst till studenter, till ett billigare pris än vad man hittar vanligtvis i en herrekipering el dyl.

Jag åker till Vietnam om två veckor, för att knyta kontakt med en skräddare, och få ett antal frackar tillverkade, men mitt problem är då att jag egentligen inte har någon aning om alls hur jag skiljer ett tyg i bra kvalitet, från ett mindre bra.

Det låter som en tokig plan tycker väl ni, men man måste ju börja någonstans.Finns det några trix hur man kan särskilja kvalitén? Vad är det egentligen man betalar för när man köper ett dyrare tyg? att det håller bättre? mjukare och mer följsamt?

Staden jag åker till har ungefär 300 skräddare, och alla har mängder av olika tyger så det gäller att jag vet ungefär vad jag ska titta efter under den månaden jag är där. Vad gäller designen så har jag med mig en frack från sverige som de får utgå ifrån, av tidigare erfarenheter vet jag att de är extremt skickliga på att kopiera utförandet så där hoppas jag inte att problemet ligger.

Nu blev det mycket text, vore mycket tacksam för svar om tygkvalitet, och kanske övriga synpunkter.
MVH
Linus
LinusA är inte uppkopplad   Svara med citat