Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-15, 09:13   #3
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad

Hmmm... googlade runt lite och hittade en förening som faktiskt håller till rätt nära där jag bor, Eloria heter den.

Den länk du skickade var rätt bra också men det verkar mest vara finska föreningar och evenmang på den sidan och ajg är ju svenskspråkig så jag håller mej nog helst till de finlandssvenska föreningarna

Men jag råkade "snubbla över" nånting nytt. Såg att dom ordnar medeltidsmarknad i Åbo om två veckor http://www.keskiaikaisetmarkkinat.fi...3&nodeid=11757
och just den helgen ska vi vara i Helsingfors, så kanske vi åker en sväng till Åbo också och går på medeltidsmarknad. Har en moster där så det skulle ju vara ganska passligt.

Man får säkert bra med inspiration på såna ställen Skulle vara kul om man kunde få sambon lite intresserad också. Vi har rätt få gemensamma intressen, men är stora fantasy-älskare båda två, som tycker om att springa omkring i skogen

Kanske dethär med lajv kunde vara nåt för oss då?

Skulle dock vara roligt att först lära känna nån som håller på med sånt, så att man kan bli "presenterad" in i dethär med lajv. Vet inte riktigt om jag vågar ta kontakt med en förening helt själv, utan att känna någon där. Eller ännu värre, att faktiskt anmäla sig till ett lajv. När man inte känner nån och aldrig deltagit tidigare...
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat