Citat:
virkvarns skrev:
Jag har lite funderingar på hundgrejer.Jag är inget bra på att göra hundkläder och mina behöver inga.
Men jag har en kanonfin maskin som kan brodera namn och annat kul på.
Vad säger ni om att vi får ett namn och sedan komma överens med den om rimliga önskemål.
Vi sitter ju inne med olika färdigheter.det är ju det som är så himla kul med swap.
Man får saker man inte gör själv.
|
Det är ju precis sant det du säger, att vi alla har ju olika saker som vi är bra på och att det är det som är det roliga med swapar. Att man får nåt som man kanske aldrig skulle ha vågat testa på själv
Det går säkert alldeles utmärkt att göra broderade saker istället. Som bestämt i reglerna så är ju alla tekniker tillåtna. Det finns ju massa saker man kan göra förutom hundkläder. T.ex. tasshanddukar, halsband, bajspåsehållare, godispåsar att ha vid träning etc. etc.
Om man kommer överens med "sin" swapare vad man gör för grej är ju upp till var och en. Men just därför så tänkte jag att man i anmälan ska skriva lite om sin hund så att den som ska skicka en grej till just DIG vet vad du kan tänkas vilja ha till din hund.
T.ex. om man skriver att man har en stor jakthund som man brukar träna viltspår med så kanske man inte då syr ett rosa hundtäcke till en sån
Förhoppningsvis kommer infon om hunden som man ger i anmälan att räcka till för att alla ska kunna hitta på nåt som man tror passar mottagaren. Men om inte det räcker så är det ju helt fritt fram att själv kontakta den man ska skicka åt och be om önskemål etc.
Jag kommer att dela ut swap-mottagare till alla dagen efter att sista anmälningsdag, så att man vet vem man ska sy/sticka/tova/brodera (...) åt så snabbt som möjligt.
OBS! Har man flera hundar och/eller vill vara med i swapen med fler grejor, så är det nog bäst om man skickar in flera anmälningar/en anmälan per hund, om ni förstår hur jag menar?