Ämne: Kritikpooler
Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-01, 21:52   #30
Stilla Stilla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 23
Hej!

Eftersom Alvan önskar sig kritikpooler som liknar Fotosidan vill jag påpeka en sak. Jag vet att i praktiken fungerar det inte som man kanske har tänkt sig.

De som får kritik börjar ofta försvara sig och menar att "bilden var tänkt just så här".

Samma sak kommer antagligen att inträffa här. Vi kan inte bedöma hur bra ett visst plagg är ur teknisk synvinkel. Det vi ser här på Sysidan är en platt bild. Vissa här tar jättefina bilder medan andra fotar med en mobilkamera. Då kan ett och samma plagg se helt olika ut. Och ett plagg, en väska eller ett broderi är resultat av skaparens smak och tycke. Och man kan inte kritisera ens smak.

Att ge konstruktiv kritik är en konst som tyvärr, många av oss behärskar inte till fullo. Att ta emot kritiken är ännu svårare.

Jag kan säga så här, jag är en nybörjare och det jag syr har många brister ( vilka jag är medveten om). Men jag lägger upp mina alster för att få bekräftelse att jag är i rätt riktning. Om jag skulle få höra att jag har gjort saker helt fel så skulle jag nog lägga av.

Samtidigt som jag förstår att ni som är vana vill utvecklas ännu mer och då vill man höra lite mer än " snyggt".

Light-versionen är nog bättre än Fotosidans kritikpooler.

Varma hälsningar från Eskilstuna
Anna
Stilla är inte uppkopplad   Svara med citat