Visa ett inlägg
Gammal 2005-02-18, 12:38   #4
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad

Okej, maskinen inlämnad och det verkar som om jag kommer undan med en rejäl genomgång av maskinen till det facila priset av 795:-.

Passade samtidigt på att kika på en ny maskin fast denna gång olika modeller av Pfaff.
Jag tog också med mig olika pälstyger samt äkta lammskinnspäls och döm om min förvåning när en av de enklare Pfaff modellerna (Select 1540) faktiskt tog emot och sydde även i den äkta pälsen utan att knorra, troligtvis tack vare IDT. Syr en hel del i olika pälstyger så det är väl en av anledningarna som talar för ett byte.
Det känns inte som om det är stor skillnad mellan 1540 och min gamla HQ2000 förutom att jag faktiskt har bättre belysning på min gamla maskin och det är lättare att trä. Det är väl å andra sidan sådant som jag kan leva med. Dekorsömmarna på min gamla maskin har jag aldrig använt så troligtvis kommer jag inte att sakna dom heller.

Hur skulle ni göra?
  • Byta in er fula (har varit skolmaskin) maskin trots att man inte får särskilt mycket för den?
  • Behålla den ett tag till utan att köpa nytt och vänta tills maskinen gjort sitt?
  • Behålla den gamla som reserv (nostalgi, utlåning?) och köpa ny maskin?
  • Sälja den nyservad privat via exv. Blocket och hoppas man får ut lite mer än i butiken?

Någon som har tips eller känner till dessa enklare modeller av Pfaff?
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat