Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-27, 11:01   #8
sacira sacira är inte uppkopplad

Jag var där du är nu i förra veckan när jag ville köpa nytt maskin. Det jag tyckte var svårt är att man går till affären som säljer maskiner och man blir inte klokare för det är ingen som tycks kunna dessa maskiner för att förklara. Har du möjlighet att på plats titta och prova maskin? Gör det och fråga...fråga..och fråga! Kontakten som du får med säljaren är guld värd om du inte vet så väldigt mycket om maskiner. Ta hem maskinen med "öppet köp." Fråga vad det innebär hos just den affären. Jag köpte min Pfaff hobbylock och diskuterade köp av Janome som hon också säljer. Vi kom till slut fram till att jag får byta till Janome om några dagar om jag inte är nöjd med Pfaff. Husgvarna tyckte jag var dyr och jag har hemma en äldre Husgvarna som klarar av raksömn och knapphål så den vill jag ha kvar. Det kanske behövs service till din maskin hemma? Det behöver inte vara något fel med den. Fast symaskinen är gammal kan den fungera utmärkt efter service och du får några råd på vägen. Du kanske inte alls behöver byta till maskin med samma funktioner. Broderi är jag inte alls intresserad av att ha på min maskin men tycker det är roligt att göra för hand. Är just broderi det du vill ha på maskin kan jag inte svara vilken modell är bäst.
sacira är inte uppkopplad   Svara med citat