Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-27, 06:48   #6
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad

Helt otroligt påstående!

Istället för att ta itu med det riktiga problemet som din maskin hade (vilket kanske är en finjustering som är svår att göra) så skyller han alltså på att du använt "för gammal" tråd. Det påminner lite om "Macken" där en dam sjunger om att hon kanske stängt handskfacket för hårt på bilen så att det är därför den inte startar...

En dyrare maskin bör dessutom i mina ögon vara robustare och därmed klara fler trådkvaliteer än en billigare. Det finns ju t ex tråd som är tänkt för att borstas upp och det finns tråd i olika tjocklekar. När en försäljare säger att "du skall bara köra den och den trådsorten" så drar jag verkligen öronen åt mig. (en tråd som fungerar i nålarna på overlocken bör definitivt fungera i en broderimaskin)

Ytterligare så skulle tråden ha datumstämpel om den bröts ned så fort. Fanns det ett uppenbart stabilitetsproblem så skulle det dessutom kunna avhjälpas med skyddande tillsatser - och att ha lång hållbarhet skulle vara ett försäljningsargument.

När jag specar tillverkningsutrustning på jobbet så är robusthet en funktion av priset - inte tvärt om.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat