Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-26, 13:05   #22
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad

Lyckost! Jag tror att Parons är billigare än Mood, men jag var som sagt aldrig på Mood (pga att jag fick uppfattningen att det var dyrt där). Men jag ångrar lite ändå att jag inte gick dit, mest pga Project Runway.

Om du gillar quiltgrejer så finns The Quilt City på 133 W 25:e gatan. En trevlig och fin affär, priserna på tyg ligger runt 8-9 dollar/yard, men så finns en massa tillbehör också.

Och om du som jag är ute efter böcker (i mitt fall quiltböcker) finns det massor i Barnes&Nobles jättestora bokaffärer. Det är en kedja med flera butiker på Manhattan.

För övrigt (ej sömnadsrelaterat) tipsar jag om Washington Square. Jag var där en söndag för en månad sen och älskade stället, man kan sitta på en parkbänk, äta lite picnic och bara titta på alla människor och lyssna på alla gatumusikanter eller andra uppträden. Underbart.

Det är svårt att föreställa sig att USA är ett krigsförande land när man är på Manhattan med alla vänliga människor. Detta tänkte jag särskilt på när jag upplevde Washington Square...
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat