Här kommer mitt lilla bidrag.
Lycka till!
ENKÄT Målgruppen är kvinnor mellan 15-45.
Ålder
♦ 39 år
Yrke
♦ Sjukskriven.
1.Vad har du för fritidsintressen?
♦ Familjen, kompisar, sömnad mm
2. Vad skulle kunna för dig engagerad i en förening?
Intresserad av aktiviteten/Kompisar/Lära mig något nytt
♦ Jag är väldigt engagerad i barnens dagis, lokala styrelsen . Det känns viktigt att engagera sig i barnen. Svaret är väl att jag måste ha ett personligt engagemang.
3. Hur mkt tid kan du lägga (genomsnitt) per månad?
1 dag/2-3 dagar/5 dagar/Mer
♦ 2-3 dagar.
4. Vad skulle få dig engagerad i styrelsen i din förening?
Lära mig mer om styrelsekunskap/Lära mig mer om föreningen/Kunna påverka och bestämma/Utveckla mig själv/Annat_____/Vet ej
♦ Mitt intresse för mina barn, möjligheten att kunna påverka i olika frågor. Vara aktiv.
5. Tycker du att det är viktigt att människor gör en insats i samhället?
Ja/Nej
♦ Ja.
6. Vad för slags insats skulle du själv kunna tänka dig att göra?
Eftersök (söka efter försvunna människor)/Översvämningar/Delta vid t.ex. stormen Gudrun/Internationella uppdrag, te.x. FN/Inget av ovanstående/Annat______
♦ På grund av sjukdom med ständig värk, är det enda realistiska stödet jag kan ge, någon form av hjälp/rådgivning per telefon.
7. Känner du till Kvinnliga Bilkåren (om nej, hoppa till fråga 9)? Ja/Nej
♦ Ja.
8, Hur fick du veta att Kvinnliga Bilkåren finns?
Familj/Vänner/Skola/Lokalpress/Internet/TV/Radio/Annat______
♦ Vet inte, har känt till dem länge.
9. Känner du till några andra Frivilliga Försvarsorganisationer? Om ja, vilka?
♦ Ja, hemvärnet.
10. Surfar du mycket på Internet? (Om nej, hoppa till fråga 15)
Ja/Nej
♦ Ja.
11. Vad söker du oftast på?
♦ Blocket, köp och sälj. Hemsidor för symaskiner, broderier mm.
12. Har du sökt på Frivilliga Försvarsorganisationer? (Om nej, hoppa till fråga 15)
Ja/Nej
♦ Nej.
13. Kom Kvinnliga Bilkåren upp som alternativ? (Om nej, hoppa till fråga 15)
Ja/Nej
14. Var du in på hemsidan?
Ja/Nej
15. Om du redan var medlem i Kvinnliga Bilkåren, vilka metoder/argument skulle du använda dig av för att locka nya medlemmar?
♦ Vet ju inte så noga vad jag skulle säga, känner till Kvinnliga Bilkåren alldeles för lite för det.
16. Vad skulle intressera dig?
Totalförsvar (hur samhället fungerar i stort)/Ökad självkänsla/Meka med bilar/trafiksäkerhet/Träffa nya vänner från hela Sverige/Söka nya kunskaper/Bli en bättre fordonsförare/Göra en insats för samhället/Göra en insats för världsfreden/Gillar utmaningar/Lära dig hantera en uppkommen kris
♦ Tja, jag gillar att träffa nya människor, och är engagerad i trafiksäkerheten här i mitt närområde. Den sista punkten är att kunna göra en insats för världsfreden.
TACK för att du svarar på enkäten.
Redigerat av JenniferS den 2007-05-18 at 19:12
|