Tack så mycet för länkarna. Ett par av dom hade jag redan sett, men lite var nytt.
Jag har även kikat lite på den här sidan, som för mina otränade ögon verkar ge ganska trevlig översikt, är den något att ha?
http://www.elizabethancostume.net/
Jag tror jag kommer att börja lite smått i billiga material, mest för att prova mig fram lite. Korsett blir det nog, men jag gör den nog i bomullscanvas och bara täcker den med något lämpligare tyg. I vanliga fall gillar jag inte principen "syns inte=fins inte" men jag känner att jag skulle behöva plugga i åratal för att kunna gör allt rätt från början, så några låtgå-lösningar får det nog bli.I alla fall till min första dräkt.
Tror det samma kommer att för gälla för synliga plagg också, eftersom något säger mig att material som både ser rätt ut och dessutom är i rätt fibrer kan vara rätt omöjliga att få tag på i vissa fall, så jag försöker nog sikta på sånt som bara ser rätt ut till att börja med. Och hoppas att det inte retar allt för många
En sak jag funderat på en del är lämpliga huvudbonader och hur man gör dom. Jag hittar faktiskt rätt mycket om kläder, men huvudbonaderna känns det som att många missar, på något sätt.