Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-21, 07:18   #10
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad

Det ligger mycket i att inte alltid tillåta sig att få visa sina känslor. Beroende på vilken av dom det gäller förstås. En negativ känsla (exepelvis ilska) kan skada både mig själv och den jag blev ilsken på. Ibland måste man helt enkelt sätta sig ner och grunna på varför man egentligen reagerade just så. Helt ärligt mot sig själv gå igenom varför! Kanske det inte var just ilska riktad mot den personen eller situationen. Kanske ilskan hade sitt ursprung i något annat som bara for förbi i just den situationen. Jösses, nu flummar jag igen

För att sammanfatta vad jag egentligen är inne på så skriver jag ner lite klokskap jag har hittat i nån bok.

Fem regler för lycka!
Njut av det du tycker om

Undvik det du inte tycker om

Om det är något du inte tycker om men ändå måste göra - förändra det

Det som du inte tycker om, inte kan undvika och inte kan eller vill förändra, bör du acceptera

Du accepterar en företeelse genaom att förändra din syn på den. Du är ditt synsätt.

Tilläggas bör att alla känslor är tillåtna men inte alltid att uttrycka. Vi kan inte stoppa ner känslor i ryggsäcken och tro dom är borta, vi kommer bara att knäa under den allt tyngre bördan.

Kram alla

Senast redigerad av Delfintua den 2007-05-21 klockan 07:22.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat