Som uppfödare...
av en brukshundras. kan jag säga att jag har täcken till mia hundar. speciellt när de ligger i bur i bilen i timmar mellan passen o inte kan hålla värmen genom rörelse.
men det är funktionella plagg.
att se hundar med skor, bikinisas, kjolar och fjoll får mej att må illa rent ut sagt.
Att ha en tröja eller regntecka är omsorg. men att se alla dessa fjollor på stan med en hund under armen !!
en kompis frågade en sådan en gång vad hunden hade kostat, 20.000 var svaret, va utbrast min kompis chockat, å så fick du inga ben med på köpet till den???
jag tycker det säger allt??
vissa hundar kan inte hoppa ner ur soffan utan att bryta benen, vissa kan inte föda sina valpar utan kejsarsnitt.
senaste jag hörda var att man ville ta fram flera korhåriga värmeälskande hundar för att mätta industrin med folk som vill leka dredd up med sina hundar..
Ännu har jag inte sett en enda hund på stan se bekväm ut i sina utstyrslar . önskar jag kunde skylla på okunnskap!!
Är det så här vi ska hävda att vi är superinteligenta varelser?? förstöra för de andra som tassar runt på moder jord...
Varför har dessa hundar o inte barbie dockor???
|