Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-20, 10:19   #6
avsl080610 avsl080610 är inte uppkopplad

Jag brukar undvika att ge mig in i liknande disskutioner men nu kan jag inte låta bli. Ursäkta mig men vad vet en 10-åring om hundars behov? Vad vet ni som inte äger frysande hundar om deras behov?
Jag är riktigt trött på att folk tror att de vet allt och att man drar alla över en kam.
Jag har en papillon (en liten långhårig dvärghund) det kanske ser ut som att hon har hur mycket päls som hellst men hon fryser tom så fort det regnar. På vinterna vägrar hon gå ut utan någon form av klädsel om det är kring 10 minus. Är det inte mer djurplågeri att inte sätta på henne en tröja då?
Jag är en mycket seriös hundägare som ägnar mycket tid och energi åt att mina hundar ska ha det bra och leva riktiga hundliv. Meja är INTE min lilla docka bara för att hon har en tröja på sig och jag är inte Paris Hilton.

Jag tycker dessutom att man är ute på mycket tunn is när man börjar prata om vilka hundraser som borde finnas i sverige och så vidare, det gränsar mot rasism tycker jag. Dessutom speglar det en okunskap då de allra flesta hundraser absolut inte härstammar från sverige. De allra flesta husdjur och tamboskap skulle inte ha någonting här att göra alls om man gick efter den regeln.

Öppna era sinnen och tänk efter lite innan ni dömmer ut alla ägare till påklädda hundar som djurplågare.
Jag svarar jättegärna på frågor om det är något ni undrar om just mina anledningar till att ha kläder på min hund, men jag avböjer från personangrepp, tack!
avsl080610 är inte uppkopplad   Svara med citat