Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-18, 15:26   #13
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad

Lena, precis som du skriver tidigare i tråden så behöver inte det att ha mycket att göra innebära någon stress. Tvärtom kan det vara väldigt givande på olika sätt. Jag tycker om att ha mycket att välja på att göra, vissa dagar vill jag göra det ena och vissa dagar det andra. Vissa dagar ingenting alls. Det är bara när man själv tycker att man har för mycket att göra som det blir stress av det.

Jag tror också att man blir mer ödmjuk med åren, kanske för att vi lär oss mer och mer om oss själva och därmed om alla andra, för egentligen är vi människor väldigt lika.

Val är spännande faktiskt, och det är svårt att veta exakt hur det blir vid ett val av något slag. Jag tror att om vi försöker välja utifrån vad hjärtat säger så blir det alltid rätt. Om vi däremot väljer utifrån rädsla så blir det oftast galet. Ibland blir det galet ändå, men då brukar det betyda att det inte är färdigt ännu, att det ska till flera val innan det blir perfekt.

Tyck inte att du är korkad du heller Lena, det är inte snällt mot en själv att tycka så. Vi är inte korkade bara för att vi vågar uttala annorlunda idéer och tänkande.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat