Tack för nya tankar igen, det är så givande att läsa om er allihopa, som har vågat prata om er själva och det som egentligen rör sig inom var och en av oss.
Kanske verkar det lite negativt att påstå att allt är självförvållat som tråden startade med, men det innebär inte något dömande av vare sig mig själv eller någon annan. Hur det än är så är jag glad för min onda fot, ha ha, närapå lycklig över den, vissa stunder i alla fall. Just för att den påminner mig om något som jag gjort fel. Om jag inte fått ont i foten så hade jag "gått på" som vanligt med jobb förstås.
Samtidigt känner jag att jag borde inte klaga, jag tänker på alla som varit med om mycket värre saker, som du Annie (Pulvertroll) t.ex. Vad är en ynka ond fot i jämförelse? Ingenting egentligen!
Nu var det ändå inte min mening att klaga förstås, meningen var att öppna en diskussion om detta med självförvållat m.m.
För några år sedan hade jag svår migrän och ofta tänkte jag då på alla med obotliga sjukdomar, vad var ett migrän-anfall mot det? Ingenting! Nu är migränen helt borta, sedan flera år, helt utan medicinering, jag vägrar att använda sådant. Jag gjorde då som nu, såg det som självförvållat och funderade över vad jag gjorde för fel. Kom fram till det efter en tid, "gjorde halt" och bestämde mig för att sluta vara så dj:a snäll, vilket hjälpte mig även då att bli fri från eländet.
Sedan kan man ju undra över varför jag gått i ungefär samma "fälla" igen...
När det gäller religion så tror jag att all världens olika religioner egentligen är precis samma sak. Vi kallar någon för Gud eller Buddha eller Jehova och en massa andra namn, men det är ändå bara namn. Det viktiga är vad vi var och en lägger in i det namn vi använder. Kristendomen pratar ju om Gud förstås och jag använder nog oftast det namnet också, men helt allvarligt skulle jag även kunna använda namnet Kalle eller vad som helst. Det viktiga är vad jag lägger in i begreppet menar jag.
Jag tror med största säkerhet på att det finns en Gud eller en Kalle, men för att beskriva vad jag lägger in i namnet så kan jag säga t.ex. "en högre makt" istället, som gör att vem som helst bättre förstår vad jag egentligen menar. En högre makt som hjälper mig att t.ex. förstå vad jag gjort för fel den här gången...