Jag tror att du klarar det! Noga planering bara. Har tjejen ritat mönstret också eller bara skissat hur den ska se ut?
Är mönstret klart, tyg inköpt och symaskin och utrymme finns??? Ja då är det bara att köra. Man hinner mkt mer än man tror på ett par timmar. När jag sydde min balklänning gjorde jag det på totalt 8 timmar. Den är rak med x antal våder, foder etc. Det är mkt lättare att sy till ngn annan då du lätt kan prova av direkt på personen och tråckla ev ändringar.
Mitt stora tips är att testa mönstret genom att klippa och sy i lakansväv först. Då gör det inget om du gör alla missarna där. Prova av och gör justeringar innan du ens börjar på originalet. Det spar tid i slutänden, du behöver inte svära inför barnen och du behöver inte känna dig fullt stressade inför ett moment du inte sytt tidigare.
Barnen, ja den yngsta sover väl ibland och de andra två är säkert på ngn förskola. Räkna ett par, tre timmar per dag och du har ju inget jobb som du ska till. Ta med barnen i syandet, ge dem chansen att få testa sina färdigheter att sy ngt till dockan kanske...
Har en vännina som syr bal- och brudklänningar på beställning och samtidigt renoverar hon hemmet och är hemma med 6 månaders son. Allt går, Lycka till!
Senast redigerad av johannajanzen den 2007-05-14 klockan 23:00.
|