Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-13, 08:03   #9
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

det samma hände mej!

Jag köpte en 955e på symaskinsgrottan i Täby.
och i affären var hon väldigt förtroende ingivande. var det så att jag inte klarade av maskinen var det bara att säga till pga mitt handikapp.

väl hemma så strular precis allt med denna demo maskin jag fått köpa lite billigare, den var endast 3 månader den oxå.
8 nålar på en kväll gick av, den tuggade tyg till förbannelse, det gick inte att stega sig tillbaka när man varit tvungen att klippa loss trassel mm.
jag ringde flera gånger o klagade på ditt eller datt. och jag fick tillslut ett sms "allt blir bättre i morgon sov så gott puss o kram"
då började jag bli arg, morgonen därefter ringde jag igen, då påstod hon att jag trätt maskinen fel, host jag kan titta på bilder.

Hennes bemötande gjorde att jag inte ville ha kvar maskinen, hon erbjöd sig att byta ut maskinen, mot en ny, men jag kände att ha en människa som grät o kallade maskinen för sitt barn mm, kändes inte helt stabilt o sätta 20 papp på sprätt hos. så jag krävde att få lämna tillbaka maskinen
jag har inte öppet köp sa hon, köpt e köpt.

men se då blev A9 vansinnig, jag vet inte om hotet med en 200 gilo tung elrulle eller att jag jobbat i butik väldigt mycket och att jo alla har öppet köp. var det som fick henne att gå med på det, fast i mitt fall var det ingen fråga, det var bara ett konstaterande, jag lämnar tillbaka maskinen. du ger pengar åter!

Efter den maskinen har jag lyckats trä o sy på en rose och en designer 1. man kan tom stega tillbaka på dom...

Många butiker försöker så himla mycket, och jag kan förstå att för dem som har dyra varor måste man ju iallafall få ett par maskiner i månaden sålda o att det ger ett jätte hål i budgeten när någon lämnar tillbaka något...

men du be inte att få lämna tillbaka den om du som jag känner att detta kommer bli ett köp med många förvecklingar o tjaft med en från början defekt vara. Du är i din fulla rätt att återlämna en vara som inte följer beskrivingen avköpet. det är jobbigt att vara påstridig, men det e inte så himla kul att slänga oblekt efter objekt heller

upp till kamp!!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat