Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-07, 16:26   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

Kan man brodera en begravnings krans??

i natt dog en person som betytt väldigt mycket för mej efter min olycka, hastigt o lustigt.

Utan denna persons omsorger kring min vardag skulle jag vara långt ifrån så posetiv som jag är i dag.

Jag stod utanför blomster affären o tänkte vad ska jag skickaför blommor..

Plöstligt hör jag hans röst i mitt öra typ som han alltid brukar säga.

" du e lite speciell du A9, alltid lite udda men så man vet att du har varit i farten" jag tror han tyckte jag var lite tossig...

på vägen hem kände jag att jag står inte ut med att han eborta, att allt han gjort för mig har förändart så mycket för alltid.
visst kan jag köpa den vackraste kransen jag någonsin sett, men den kommer försvinna, vissna o dö..

men är man väldigt morbid om man broderar en krans som är för evigt lixom, som föralltid kommer stå för det han gett mig efter min olycka, stabil tillvaro, trygghet, gapflabb och kämparglöd...

Frågan är hur skulle hans familj reagera??

Jag vill ju bara väl, skapa något med mina händer för honom, som skapat delar av min trygghet i vardagen med hans händer, för mig e symboliken solklar....
men är den det för änkan o barnen...

flåt om frågan blir för personlig. men just nu mår jag SKIT och att sätta i gång med detta kanske skulle väva in min sorg o mina tankar till något kreativt..

Annie, som idag förlorade både vän o trygghet
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat