Ämne: Kritikpooler
Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-06, 17:16   #26
Ilsefin Ilsefin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 264
Citat:
Alvan skrev:
  • Ge gärna en kommentar (för i kryssad)
  • Ge gärna förslag på sömnadsförbättringar
  • Ge gärna förslag på modellförbättringar
  • Ge gärna förslag på hur fotot kan bli bättre
  • Ge gärna förslag på alla typer av förbättringar
Jag tycker att det här är en jättebra idé!

Jag skriver en del dikter och liknande på en skrivarsida där det finns en kommentarsfunktion som liknar sysidan. För något år sedan infördes en funktion där man själv fick skriva ett meddelande om hur man såg på kommentarer/kritik. I samband med att man kommenterar någons text dyker dennes meddelande upp och påminner om hur han/hon ser på kritik. Min upplevelse därifrån är att antalet kommentarer har ökat, just för att folk vågar kommentera när de känner sig lite säkrare på vad mottagaren är ute efter.

Jag tycker att det är jättebra om man kan välja från bild till bild vilken typ av kritik man vill ha. När det gäller vissa områden känner jag mig säker och vill ha lite mer kritisk granskning för att utvecklas, medan jag på andra områden känner mig lite osäker och vill kunna vara lite "fegare" (i brist på bättre ord). Jag tycker också att det kan variera från period till period, ibland känner jag mig stark och vill ha mer utmanande kritik, ibland känner jag mig osäker och är mer i behov av hejarop och uppmuntran.

Som sagt tror jag att den här typen av kritik-kategorier skulle göra att vi känner oss tryggare med vad man kan säga och inte och att det skulle göra att det kommenteras mer.

/Ilsefin
Ilsefin är inte uppkopplad   Svara med citat