Ämne: Liten butik!!
Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-03, 21:41   #4
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad

Hej igen. Eftersom du har tänkt att börja i liten skala så borde några tiotal tusen räcka som startkapital.

Självklart beror det ju på hur mycket du har tänkt att din butik ska innehålla till att börja med, men naturligtvis även på den månadshyra och resor till och från, luncher eller annat som också kostar. Glömde att tala om att du måste ha en företags-försäkring också, men det brukar inte vara så stora pengar.

Ett bra sätt om man lånar pengar till startkapital är att förvissa sig hos banken att kunna få låna lite mer ganska snart om det skulle visa sig att butiken går lysande redan från början.

Hmmm, detta med grossister är ett problem för oss småföretagare i alla fall, dom verkar inte vilja synas helt enkelt. Varför har varken jag eller någon som jag känner förstått. Dom borde väl vara måna om att få sälja egentligen.

Dom grossister som jag känner till är Swelogent och Kåwe-agenturen. Swelogent har postorderförsäljning vilket jag tycker bäst om, Kåwe kommer till butiken med bussen full av tyger och sybehör och man beställer då det man vill ha. Det finns säkert flera grossister, men som sagt dom är svåra att hitta.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat