Hej!
När jag startade denna tråd, så menade jag egentligen helt automatiskt stygnsättning som i princip innebar att man trycker på en knapp och gör ett par enkla val och trycker OK, och så stygnsätter programmet bilden. Jag tycker att både Wilcom och Digitizer Pro får helt godkända resultat, och det räcker alltså med en enkel bitmapp med konturer och färgfält för att programmet ska förstå och göra en bra stygnsättning.
Visst blir det förstås bättre att stygnsätta manuellt, men med konturer kan det vara väldigt tidsödande att göra manuellt, och det blir helt OK med automatisk stygnsättning här. Sedan kan man bygga på med manuella fält "under" konturerna. För en nybörjare tycker jag dessutom att det är ett bra alternativ innan man har lärt sig att stygnsätta helt själv

.
Nu till konvertering - i Digitizer 10000 väljer jag File... Save as (som i många andra Windows-program, t.ex. Office-program) och väljer därefter format i en lista (scrollar mellan olika alternativ). Jämförbart med att spara en Excel-fil som textformat t.ex.
/Gunilla