Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-03, 11:07   #79
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jo jag vet hur man hanterar vektorfiler. Det jag missat var att man kan öppna och "automatiskt" stygnsätta dem direkt från Manager eller Editor (jag tar alltid in vektorfilerna direkt i Studio). Som jag ser det så är det inte automatisk stygnsättning i trådens ursprungliga mening.

Jag hade missat att Gunilla gjort en wmf-fil (dåligt av mig men skyller på en lång tråd ) och gjorde därför en egen fil av bildfilen. Jag provade att ladda ner hennes fil nu men jag får inte den att fungera som en wmf-fil varken i Embird eller Illustrator.

Hur som helst så kan man ju styra hur vektor filen ska se ut vilket ju påverkar hela slutresultatet. På bilden som visar din stygnsättning av Gunillas fil så ser det ut som om det är fyra stora vektorer, en för allt det röda, en för bladen, en för stjälken och en för konturerna (stämmer det?). I min fil har jag flera vektorer för det röda och bladen vilket ger ett bra mycket bättre resultat. Fast forfarande så gillar jag inte autostyngnsättningar rent generellt oavsätt programvara.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat