Visa ett inlägg
Gammal 2007-04-24, 18:49   #8
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad

Jag vet faktiskt andra sidor där man har begränsat vilken typ av ämnen som det fria forumet får behandla. Där har ägarna till forumet sagt att ämnen gällande "privata problem, religion och politik" inte får behandlas på det "fria" forumet (eller på forumet öht).

Jag är lite kluven till liknande regler. Men det var kanske lite väl mycket personliga problem av grövre slag som dryftades på det forumet ett tag, och det låg på gränsen för att personen som luftade sina problem egentligen borde sökt professionell hjälp istället. Och med de förutsättningarna så förstår jag varför man valde att införa de reglerna.

Det kan ju annars bli så att en labil person riskerar att få ett tråkigt inlägg i sin tråd och resultatet kan bli mycket tragiskt. Den situationen vill man nog helst undvika som forumägare.

Själv undviker jag den typen av trådar helt och hållet, men så länge det hålls på en vettig nivå och inte riskerar att vara ett problem som borde skötas av proffs så tycker jag det är okej. Och som sagt, är det något jag helst inte vill läsa så klickar jag mig bara vidare...

Reglerna om religion och politik tycker jag bara var trista så jag är glad att de inte finns här.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat