Jag köpte janome 6600P förra sommaren. Jag trivs jätte bra med den. Jag har provat att sy både kläder och qviltning med den, och än så länge ser jag bara fördelar och ingen nackdel. Trådklippen är suverän. Övermatningen vid quiltning fungerar perfekt. Mönstersömmarna i både tunna och lite tjockare tyger fungerar utmärkt. Har en husqvarna 2000 sedan tidigare och där drar sig alltid sömmarna. Janomen är en dröm jämförelsevis - än så länge har inte en enda söm dragit ihop sig. Men som sagt symaskinen är personlig och man bör prova den ordentligt innan köp. Ta gärna med egna provlappar. Jag tittade på Pfaff från början men blev besviken när jag provsydde eftersom mönstersömmarna drog ihop sig och blev olika i storlek beroende på hur fort man sydde?!?. Har hört talas om att kvalitén blivit sämre på Pfaff sen dom flyttade fabriken till Tjeckoslovakien. Men det är som sagt ett rykte. Testa dig fram och låt det avgöra ditt inköp. Jag rekommenderar gärna Janome 6600P. (finns ju naturligtvis "måndagsexemplar" av alla maskiner)
Lycka till!
|