Skulle nog göra tvärt om och sy in för höften, det brukar vara enklare.
Sen detta med att vara stor, det är så skuldbelagt. Man möts med så mycket fördomar, men det är bara du som vet varför du ser ut som du gör och ingen annan. Ens vikt har ingen annan än man själv med att göra och ur min synvinkel är det bara av hälsoskäl man ska försöka göra något åt saken och inte för att andra tycker en massa.
Jag har just bett om en tid hos min husläkare för jag känner att jag vill ha hjälp, har försökt själv så många gånger men det funkar inte. Men det känns inte positivt att söka hjälp när fördomarna finns till och med inom vården. Sköterskan som tog emot mitt samtal för tidsbeställning var långt ifrån fördomsfri. Det sista hon sa (med en väldigt nedlåtande ton) var att jag skulle börja med med promenader på en gång och tänka på vad jag äter. SOM OM JAG INTE REDAN GJORDE DET! Jag promenerar snabbt minst ½ timme varje dag. Har lagt om hela min kost i samråd med en hälsocoatch m.m. Vad vet hon!
Nä det var ju inte detta tråden skulle handla om, men jag blev så upprör över hur man behandlas så jag kännde att jag var tvungen att skriva av mig.
|