Självklart kan man lära sig på egen hand också!
Bara men ser till att söka upp information om hur man gör så... och har man tillgång till en sida som denna så har man ju mycket hjälp!

Det som är viktigt att tänka på när man lär sig själv är att vända sig till någon som vet och kan, så att man kan få feedback på vad man har lyckats bra med och vad man kan förbättra. Detta skulle väl iofs kunna gälla alla. Det är ju bra för vem som helst att få konstruktiv kritik. :P
Tyvärr har jag sett allt för många som inte verkar ta lärdom av sina misstag, eller kanske inte själva vet om dem, som säljer korsetter. Och detta är inte bra! För många av dem har en skev passform och detta är ju fruktansvärt om den som köper korsetten sedan använder den ofta. Det kan ju påverka kroppen(ryggen framför allt) att bli lite sned. Detta är ju ett skräckexempel, men det finns många som syr och säljer korsetter som sitter illa och har en ful form. Alltså nu menar jag inte estetiskt efter min personliga smak, utan de har en form som tex sned skärning när det syns tydligt att den inte var menad så.
Det är nog tyvärr alltför vanligt att folk syr upp och säljer och inte alls är noggranna, vilket ju är SÅ viktigt med just korsetter. Att de sedan säljer dessa korsetter till skam-priser (under 1000-lappen) så att folk hellre köper illasittande, klena korsetter av dem än att betala för kvalitet och bra passform av dem som verkligen kan.