Visa ett inlägg
Gammal 2007-04-15, 14:47   #6
Neferu Neferu är inte uppkopplad

Den äldsta av tidningarna är från -77, och sen är det strönummer fram till strax efter millenieskiftet nån gång. Jag har inte tittat jättenoga på årtalen, det är mer intressant vad de innehåller.
Min svärmor är verkligen guld värd - än så länge har jag i år fått alla dessa tidningar, tryckknappar och resår mm så jag klarar mig i flera år, knappnålar av den varianten utan plastdetaljer (bara att nåla och stryka utan att ens fundera) och en hel väska fylld med färger för textilmålning och tryck (inkl en massa dukar såklart). Förutom en massa tyg...
Igår när jag fick tidningarna frågade hon dessutom om jag behöver nåt handarbete - hon har en hel byrå full med broderier som inte är påbörjade efter sin mamma, det är därifrån det mesta kommer.
Standardkommentaren är "gå inte och köp nåt, kom hit och titta först om jag har" och så får jag en hel kasse med bla förkläden att klippa sönder och ha till lapptäcke mm.
Gissa vilken svärmor som får hemliga presenter i form av god choklad att njuta av utan att nån annan vet om och äter upp det för henne...
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat