Citat:
Bellatrix skrev:
sist jag pratade med hq sa dom att de skulle ha all sin reperation service i england nu mer.
|
Det kanske är så att de har servicecentrum för Husqvarna, men det är ju inget man har fördel av som privatperson boende här, tyvärr! Husqvarna är ett ganska okänt märke här, man ser mest Elna, Janome och Bernina. Lite jobbigt när jag ska köpa grejer till maskinen!
Hade jag bara varit hemma i Sverige hade det funnits många jag kunde låna maskin av, brukar sy på mormors Husqvarna när jag är i Sverige - hon har modellen precis innan min, så jag slipper "ställa om mig" till annat märke.
Men här känner jag nästan ingen som syr...

Jag tänker naturligtvis försöka få låna maskin i butiken när jag lämnar in min egen, men det beror ju på om de har lånemaskin inne och så. Sedan har jag en bekant som köpte maskin för något år sedan, men som fortfarande inte ens börjat använda den. Jag skulle kanske kunna få låna den ett tag. Jag har sytt och stickat en del grejer åt hennes lille son som precis fyllt ett år, och hon och hennes man är väldigt tacksamma och imponerade, eftersom de inte fått några andra handgjorda grejer. (Faktiskt var min sambo hemma hos dem senast i helgen för att lämna en skjorta jag sytt åt lille Harry, hihi.) Slutligen så finns kanske möjlighet att låna en maskin från jobbet, men ärligt talat så har de bara riktiga skruttmaskiner.
Förhoppningsvis behöver jag bara vara utan maskin i sådär en vecka. (Men även en vecka är alldeles för lång tid utan symaskin!)
Tack för all sympati.