Visa ett inlägg
Gammal 2005-02-04, 10:39   #4
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

OK, har du PED Basic kan du inte dubbelklicka och öppna filen. Då måste du packa upp (dubbelklicka på "blixtlåsmappen och följ guiden. Har inget att testa på just nu, sitter på jobbet, så jag minns inte allt som står där.) Kan återkomma senare om den delen inte funkar.
Se till när du packar upp att du väljer ett bra ställe att lagra dina filer! T.ex. "Mina Dokument", skapa en ny mapp "Broderi" eller hur du nu vill ha det!
Så öppnar du PED Basic (har förstås inte det heller på jobbdatorn, men jag provar med minnet...). I vänstra delen, precis ovanför rutan där mönstren visas, finns en mappsymbol, eller arkivlåda eller liknande som du kan klicka på (tror jag...), så att du kan navigera dig fram till din broderimapp. Om du sparar dina filer i samma mapp i fortsättningen också kommer programmet automatiskt att öppna just den mappen nästa gång du kör det).
Har du nu valt rätt stygnyta (också i vänstra delen, lite högre upp) ska alla mönster som ligger inom det området visas upp. I alla fall alla PES... Så väljer du, klickar på pilen så det flyttas över till högra fönstret, och när du flyttat dit allt du vill skriva skriver du kortet. (Flyttat är fel ord, de ligger fortfarande kvar där du kagt dem på datorn, men du förstår nog vad jag menar!)
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat