Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-27, 22:50   #1
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad

Idag har jag i alla fall gjort mer än jag trodde att jag skulle hinna med! Som vanligt antog jag att jag skulle fastna vid datorn hela dagen, men det var ju så fint väder... Imorgon skall jag göra massa mer, har onsdagarna lediga fram till studenten
Fast det är ju så kul att bara hatta runt och göra lite här, lite där, upptäcka något man har glömt och göra det (till hälften), upptäcka att man vill sortera i bokhyllan, undersöka vad det finns för kläder på tradera och i samma veva titta efter svarta stetsonhattar på ebay, och så vidare och så vidare...

Jag har läst lite av Bodil Jönssons bok Tio Tankar om Tid. I min mening är det snarare Tio Dumheter om Tid. Min mamma tycker inte heller om den, och vi båda rekommenderar hellre något mer ordentligt som Dr Phil, eller en bok där Dalai Lama ger råd.

Droppen var när jag läste hennes hejdlöst skrämmande tolkning av varför en meter, en centimeter och en sekund är just så som de är. Mitt Naturvetarhår reste sig på ryggen. Men mammas kompis älskar boken, så den passar nog en del människor bättre än andra. Säg gärna vad du tycker om boken när du har kollat i den!
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat