Ämne: Prislista
Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-27, 22:37   #23
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad

Jag tror att man får göra den rätt generell, för som du säger så blir den nog rätt rörig annars. Skulle tänka mig annars att man har fler prislistor för olika kategorier, en för sömnad, en för maskinbrodyr (kanske ett pris per cm^2 och antal färger), en för handbrodyr (uträknat efter antalet färger, antal cm^2 och typ av brodyr), samt prislistor för de andra mjuka konstarterna.

Generalitet är dock ledordet. En nyfiken hantverkare som tittar på listan och inte hittar det hon ska sy får väl kombinera. Listan är ju inte tänkt att gälla för alla situationer, liksom, utan bara fungera som något att rådgöra med.

Fast det är ju inte vårt fel om nybörjare tar överpris för att de är proffs? Sådant ska vi inte behöva oroa oss för

Själv räknar jag mig som mellan proffs och nybörjare, eftersom jag inte är helt bakom flötet och kan sy det mesta, och för att jag inte har gått en utbildning. Proffs blir jag först när jag har sytt i rätt många år, har prövat på det mesta och kanske har gått en utbildning.
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat