Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-26, 21:14   #6
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Lydig som en Malinois

skrider jag till verket..


Tänkte göra en liten undersökning

* Vilken typ av trådar brukar ni använda till era brodyrer? Rayon eller Polyester?

Sulky är det enda jag gillat hitintills har provat nån billig tråd o så har jag provat på pappkona o det gillade jag inte, så jag vill ha en sulky på plast kärna...

* Vilket underlägg brukar ni använda mest? Rivbart eller cut away?

rivbart, men det e en djungel med underlägg, det vore himla bra för en rudis att någonstans lära sig skillnadena, har beställt 2 ggr på nätet o fått sandpapper som det känns.

* Finns det nått underlägg ni känner det är svårt att få tag på?

Jag hittade n bit som jag inte får fatt i igen som är som en fiberväv som man sköljer bort, med som är superstadig, super till T shirts. den går även att ha klister spray på utan att den löserupp sig. men var hittade jag den, har letat men ej funnit

* Brukar ni använda er av färdigspolad bobbin eller ni spolar egen?
min maskin gillar bara spolade med platskärna, putsväck var den uppdragna undertråden, med papperskärna så blir det intelika bra, den känns dessutom inte lika silkig. eller så kanske det finns flera sorter..

* Vilken typ av solvy använder ni?
Jag har en somär ganska tjock, den gillar jag när det e tunna tyger, typ tshirts, då känns det som det blir stadigare. eller så har jag en väldigt tunn som är lite perforerad typ, köpte en stoor rulle när jag ändå var i farten

* Var köper ni era tillbehör och trådar??
Jag gagnar ju gärna min handlare, så det mesta har blivit i husqvarna affären, men har även beställt på nätet, inte lika bra för det e svårt att få rätt. samt haft en del tur att få köpa av nya bekantskaper här på sidan

* Tycker ni det är dyrt/billigt??
EEE det e ju ingen billig hobby detta, man e ju frestad att beställa billigt utomlandsmen jag e en riktig kvalitets nörd.. dessutom gillar jag känslan av att handla på riktigt, dra handen utmed flottiga färger mm, välja o vraka på plats, e ju halva känslan o då betalar jag gärnalite fördet nöjet

* Finns det nått ni saknar på den svenska marknaden innom maskinbrodyr??

Kepsramar, programm som finns mera på USAs sidor, tillbehör, som trådställ o ramar är det synd att det inte finns billigare att tillgå, för det e ganska pissigt att en ram kostar uppmot 900 o ändå inte håller någon värsting kvalitet.
Jämnvikt till puttinuttet, känner mig nästan som en smygtant närjag kollar brodyrer på internet. det mesta skulle jag aldrig kunna tänka mig att bära utan används mest för presenter, vilket kanva lite begie, jag vill ju ha nyttan själv av maskinen..

Nu rackarnsfick du svart på tal
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat