Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-23, 17:44   #3
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad

Min metod

till ovala tavlor (med mjul plastring ytterst) brukar jag använda din inre stela ringen och rita i kartong en bit som den yttre måttet på ringen och en bit som det inre måttet på ringen. Lägg den stora biten på den stela plastringen och placera broderiet på kläm fast ytterringen (kan vara petigt och lite knöligt men till slut går det) dra i broderiet lite för att få bort rynkor och snedheter. Du kan ev använda dej av lite (pyttelite) lim på kartongbiten bara så det fäster.vik sedan in resten av tyget på baksidan snyggt och sätt ditt den mindre kartongbiten. Vojla (som de säger på tv) så har du en snygg montering!

På en fyrkantig kan du göra nästan lika från sätt att du inte behöver kränga över ytterramen. Gör två pappbitar som är lika stora som innerkanten på ramen placera broderiet mitt över "hålet" på ramen från avigsidan av ramen (eller gör som ovanstående limma lite lätt först) tryck dit broderiet och kolla från framsidan så att det hamnat rakt. Vänd tillbaka och vik in snyggt ev klipp bort (inte för mycket bara) och sätt dit den andra kartongbiten och fäst det med flärparna som brukar finnas på ramar.

Jag brukar inte använda glas till broderier för det brukar förta intrycket och göra broderiet "platt" och utan liv. Men det är som sag min åsikt.

Phu nu blev det långt men jag hoppas att du har någon nytta av mitt orerande!!!

Kram Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat