Ämne: Växthjälp
Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-21, 19:53   #8
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad

Jag blandar äkta och konstgjorda blommor. Jag är inte så duktig på att sköta blommor, men tycker ändå om levande växter, så när någon börjar se lite "trött" ut här hemma så ställer jag den lite i skymundan och placerar en konstgjord växt på dess ställe. Om den levande dör, vilket händer ibland, så gör det inte så mycket då.

Jag är noga med att välja konstgjorda blommor efter säsong, alltså jag ställer aldrig fram t.ex. en blommande pelargon mitt i vintern, väljer då hellre en Kalanchoe eller liknande som brukar blomma just den tiden eller annat som passar just då när jag behöver komplettera i något fönster.

Det är roligt för det ser alltid snyggt och prydligt ut i alla fönster då. Dessutom ser det inte likadant ut hela tiden, jag pysslar nog lika mycket med mina konstgjorda blommor som jag gör (försöker) med dom levande. Jag har ett lager med olika sorters konstgjorda blommor som jag tar fram alltefter årstid.

Precis som du skriver, Ann-Christine, så är det svårt att se skillnad på konstgjort och äkta när det gäller blommor.

Fantastiskt fin sittgrupp på bilden!

Senast redigerad av xyzavslutat den 2007-03-21 klockan 20:01.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat