Visa ett inlägg
Gammal 2005-01-31, 23:05   #4
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad

Jag håller också med!

Det blir så snyggt! Och lätt och snabbt! Jag hatar att sitta och titta när min vanliga maskin syr sick-sack... Nu har jag en kass vanlig maskin, men overlocken syr en 4-trådig overlocksöm snabbare än min vanliga syr en raksöm (har inte tagit tid, men det känns så) och då är sick-sacken också avklarad!

Det som tar tid med örngott är att klippa till dom, man syr flera stycken på en kvart. För att inte tala om att sy i frotté och annat luddigt! Det blir kanonfint! Och fler ser era kläder än era fälgar

Vet inte hur gamla dina barn är, men att sy i jogging, trikå eller velour är enkelt och snabbt och snyggt. Syr en del sånt till min tjej (skulle sy mer om jag hittade roliga tyger...). Sen är ju det lite kul också, att inte alla på dagis har likadana kläder. Vi har ju mest Lindex här

Dessutom har vi tanter så många jobb redan (arbete, barn, tvättstuga, städning, handling...) så det är bra om våra intressen går fort

Har man bara pengar till det och kommer att sy med den, så finns ingen anledning att låta bli - tycker jag.

Jag håller tummarna för dig!
//Irene Panik
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat