Jag menade inte att kritisera dig, och bara för att jag inte uppfattat buderas regler som luddiga betyder inte det automatiskt att "jag har rätt och du har fel".
Det jag menade är att jag tycker när man väl lägger ut en auktion så kryssar man ju aktivt i rutor där det står vad de kostar, vilket jag känner är tydligt nog. Det går inte att göra tillvalen utan att kryssa i rutorna.
Jag tycker dock det är trist om tråden enbart skulle bli full av negativ kritik, och finns det ett problem är det jättebra om folk uppmärksammas på det. Samtidigt tycker jag det är bra om folk uppmärksammas på de positiva delarna. Budera är inte stort ännu, och jag hoppas att det kan växa och förutsätter att det kommer förbättras. Alla är ju barn i början.
Jag säljer väldigt olika saker, men främst band och sömnadstillbehör som jag rensar ut, och det är snarare så att jag säljer ganska _få_(ca 25%) auktioner. Och det är just det som är problemet med tradera för mig. Osåltavgifterna blir hutlösa och höjer jag priserna på det jag säljer tenderar osåltavgifterna att bli ännu högre i det nya systemet. Detta resulterar i så höga priser att jag inte får något sålt, och så får jag ännu mer avgifter. Det är bara en bunt onda cirklar.
Att sänka priserna är inte heller ett alternativ för mig, jag har provat och gått ordentligt back istället.
|