Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-14, 07:56   #5
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Det Åsa skriver stämmer väldigt bra. Sedan så måste man också tänka på att det är en sak att hantera själva programmet och en sak att bli bra på att stygnsätta. Det går visserligen kanske lite hand i hand, kan man inte hantera programet kan man inte heller stygnsätta ordentligt. Men det finns de som verkar kunna hantera programmen men inte sätter sig in i hur man gör en bra stygnsättning (pratar rent generellt).

Jag kan inte säga att jag direkt letat men jag har inte stött på några tutorials som beskriver hur man stygnsätter bra, bara tutorials som handlar om olika programvaror. Att lära sig stygnsätta, åtminstonde i mitt fall, handlar om att studera bra broderier och se hur de är uppbyggda. Samt att försöka om och om igen, återigen handlar det om tålamod.

Så precis som Åsa skriver så måste man verkligen ta sig tid att sätta sig in i programen det är inget som går snabbt att lära sig om man verkligen vill ha det bra. Önskar också att det fanns mer automatiserade program som var bra men jag har inte sett något sådant än.

Som tröst kan jag ju säga att det går snabbare och snabbare för varje gång, misstagen blir färre och färre ju mer man sitter.

Försök hitta en bra totorial, andra med ditt program kanske kan ge bra tips. Sedan tror jag du kan lära dig ditt program om du ger dig själv mer tid, lägg undan syprojekten ett tag och koncenteradig ordentligt på programmet.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat