Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-06, 08:37   #21
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Ur min synvinkel handlar det inte om dubbelmoral utan om att man inte ska sätta andra i kläm (t ex sysidan).Jag är ingen ängel, men jag försöker att se till att ingen annan än jag ska råka ut för trubbel om jag gör något som inte är helt rumsrent.

Jag är säkert en av dem som ni tycker kommer med pekpinnar även om det inte varit min mening. Jag håller hårt på att inte utsätta sysidan för trubbel och tidigare gick jag på direkt i forumet när någon la in en olaglig länk. Numera klickar jag på knappen då jag insett att det inte är min sak att säga till utan det är moderatorernas uppgift.

Copyright lagen ÄR komplicerad och jag har tidigare försökt förklara hur den funkar och försökt att på ett enkelt sätt förklara hur man kan undvika att göra fel om man nu vill undvika det. Kanske är det dessa förklaringar som uppfattas som pekpinnar, inte vet jag. Om det är så, så blanda inte ihop mina förklaringar till hur lagen fungerar med mina åsikter om copyrightlagen för det är inte samma sak! Blandar man ihop detta då kan jag också förstå att det uppfattas som dubbelmoral.

Ser att fler skrivit medan jag skrivit och jag håller med Asawi. Jag har också tidigare bett moderatorerna att ta bort länken på länksidan för att det just ska någon slags ordning på det hela.

Väntar nu spänt på hur ni tolkar detta inlägg För det är ju en annan del i det hela, när man skriver vad man tänker så kommer inte alltid fram på samma sätt som när man säger det man tänker.
Alvan är inte uppkopplad