Dubbelmoral
Är detnågot jag verkligen ogillar så är det dubbel moral. När man ska sätta dit andra, rapportera mm men själv så skiter jag i det, gör som ni vill bara ni gör det snyggt.
Att man uppmanar folk att fortsätt ni bara men gör det så det inte syns, det tycker jag i såfall verkligen är ett fult inlägg, nu einte jag sådan som trycker på knappen , slår mig för bröstet o tycker jag är en liten ängel..
Vissa här som skriver MASSOR av inlägg, som ofta har en pekpinne i högsta hugg, blir man lite förvånad över dess anonymitet.
men det är ju alltid lättare att vara jungfrulig om ingen vet vilken ytterdörr folk besöker en i..
Japp nu sticker jag ut hakan ordentligt.
men jag börjar ruttna på att få alla dessa privata små mejl där alla säger skriv inte så eller si, det är såååå olagligt o fult att göra så. men vad har du för mönster jag vill ha din den eller den, du kan få det av mej...
Jag vet inte hur många varningar jag har fått..stöt dig inte med den eller den osv
detta är störtlöjligt...
jag som e helt rudis på detta med broderi, hade hittat en sida som jag trodde Åke hade stygnsatt helt själv jag trodde det var ok att ta en bild o stygnsätta...
Jag ville vara juste o dela med mig av en gratis sida som jag själv vart glad o hitta och vad blir man nerlusad av alla dessa beserwisser, men som gääärna vill ha ditten eller datten från minsida..
appropå mångfaldigande.. hur många av er står o säljer era alser på marknader....
Är det riktigt lagligt??? I helgen fick jag höra att man kan inte ha bilder på det jag sytt på en komersiell hemsida ör det är olagligt.
mmm så jag kollade faktiskt med en mönster tillverare som sa att om jag skulle ha en logga till min kennel fick jag faktiskt lov att köpa en egen bild inte ta en från en mönsterkatalog och klippa in i mitt eget namn. och jag fick absolut inte ta betalt för den ihopsatta loggan, om den inte var unik. och då måste jag betala stygnsättningen för den , och skulle jag kunna se någon som bar min bild skulle jag kunna sätta åt den personen ordentligt.
Jag frågade då om detta med sysidans bilder,
Jag kan säga att det företaget gillade inte alls sysidan, då de ansåg att alla dessa bildalbum var bästa sättet att sprida bilderna olagligt, och att upp muntra till att byta bilder med varandra..
Att jag blir ovän med en o annan nu, japp det inser jag helt utan att någon måste upplysa mig om det...
Jag bryr mej helt enkelt inte för jag står vid min åsikt
|