Hej!
Jag var också på syfestivalen i helgen (som besökare), och jag är lite överaskad över att så många här verkar missnöjda. Jag tyckte den var jättebra!
Jag tycker det fanns massor med intressanta saker att titta på (och köpa) - massor med fina tyger, garner, symaskiner och diverse tillbehör som knappar, band, märken, stickor mm. En del pärlor och dessutom liiiite knyppling, vävning och frivoliteter. Det som jag är lite tveksam till är scrapbookingen, eftersom det inte är särskilt textilrelaterat, men det stör mig inte att det är med, jag går bara förbi de montrarna.
Jag är visserligen intresserad av allt möjligt när det gäller textil. Så visst förstår jag att jag får ut mer av mässan än någon som "bara" är intresserad av tex klädsömnad eller quilting. Men utställarlistan finns ju på nätet långt innan så jag tycker att det finns goda möjligheter att kolla upp vad som är att vänta.
En sak kan jag kanske hålla med om och det är att namnet syfestivalen tyder på att det mest ska handla om sömnad, men jag tycker att även stickning, vävning, knyppling och pärlor hör ihop med det. Jag blandar gärna tekniker och material med varandra och för mig är gränserna mellan de olika områdena inte särskilt tydliga, eller viktiga.
Jag tycker att det är jättebra att det är två mässor om året. Det är väl bara att låta bli att gå på den ena om man tycker att det räcker med en om året? Och som utställare har man ju precis samma val, man behöver ju inte vara med två gånger om året om man inte vill.
/Ilsefin - som redan längtar till nästa mässa