Visa ett inlägg
Gammal 2005-01-25, 20:29   #7
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad

http://www.oanda.com/convert/classic

Här kan du se hur mycket andra valutor är värda och hur mycket man ska betala på ett ungefär, det beror ju på vad dollarn står i och så .

På den indiska sidan med tråd ingår frakten. Där betalar man med paypal, www.paypal.com
man ansluter sitt visakort till paypal och det är aldrig någon som ser kortnumret utom du och paypal-företaget. Man för över pengar dit när man vill handla så vidarebefordrar de pengarna till säljaren.
Annars betalar jag med mitt visakort direkt, har ett speciellt för handel över internet då jag är lite försiktig av mig
Maila annars företag och fråga om de skickar med Global Priority (USA), det brukar kosta 9 dollar för ett kurvert, de kan få ner mot 7 yard tyg i ett sånt och när jag beställde vlisofix från USA fick de ner 10 yard i ett kuvert. De brukar komma direkt hem i brevlådan även om det är lördag, ibland kan det fastna i tullen men de flesta gångerna har jag klarat mig. Fastnar man i tullen får man betala efter procentsats i moms och i tull + avgifter. Handlar man för under 200 kr blir det ingen tull men däremot moms och då beroende på vad momssatsen är på den vara man köpt.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat