Visa ett inlägg
Gammal 2005-01-25, 13:24   #3
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad

Grattis till den väntade bebben!

Är själv mamma till två små gryn, den nyaste bara två och en halv månad!

Så här tycker jag: en tunn fleece-overall i minsta storleken räcker gott i början. Då blir det inte så klumpigt att spänna fast barnet i en bilstol heller om man behöver det. Min lillkille fick en jättefin (och svindyr) overall från Polarn o Pyret, som han blir fullkomligt vansinnig när man stoppar honom i... Han får bara svårt att röra sig i den, medan den lånade fleece-overallen är perfekt!

Till sommaren hade jag hellre satsat på nåt tvådelat i vindtyg, möjligen med tunt trikå- eller bomullsfoder. Då kan du använda båda delarna ihop eller var för sig, vilket du vill. Antagligen har du ändå "heltäckande" kläder under, som ex body och liknande, vilket gör att det inte blottas bar hud även om ytterplaggen glipar nånstans.
Det blir dessutom en smidig dress att ha på när man ligger i vagn, men inte för varmt, och lätt att öppna och öka på ventilationen. Bebisen är ju inte så stor heller i sommar att den kommer att kunna sitta själv, vilket gör att ett overall-behov inte är särskilt stort. Och kommer ni att placera barnet på marken, kommer det antagligen att vara så varmt att det inte behövs något ytterplagg.

I senaste numret (nr 2) av Vi förädrar finns en bild på s 11 av en fleece-filt med "fötter". Den idén skulle du ju kunna sno... Ser du bilden så förstår du!

Det här är i alla fall min åsikt, hoppas det kunnat vara till någon nytta!

Lycka till!
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat