Jag återkommer när min svärmor kommit hem (i början på nästa vecka tror jag). Det var ju ett tag innan ni skall skicka dem så ni har ju tid på er att kolla upp olika mottagare.
Jag har en lite annan fråga som jag kanske skulle lägga i en egen tråd, men jag kan ju testa här först. jag har flera gånger pratat om att man kanske skulle kunna ordna en insamling med gamla kläder till något barnhem tex i någon öststat (måste ju inte vara barnhem heller).
Har pratat med min mamma, som jobbar inom kyrkan om det, och att kanske röda korset eller kyrkliga syföreningen kunde hjälpa till. problemet är ju dock att det är för dyrt att frakta kläderna dit. Men jag tänkte ändå att om man hittade en lämplig mottagare så kanske man kunde ragga sponsorer/åkerier som kan hjälpa till med frakten.
Hur hittar man de behövande? (för det är ju ingen tvekan om att de finns!)
Jag vet inte riktigt om jag är rätt person att hålla i allt detta för jag inser ju att det skulle bli mycket jobb, men det finns säker en hel del "gamla tanter" som kan tänka sig att hjälpa till för en god sak.
Känns så tråkigt att vi har sånt överflöd av gamla kläder som bara ligger och dräller, och andra inte har nåt!
Oj det blev långt!