Citat:
aliquis skrev:
Vad tog du för maskin då? Janome har ju inte världsgaranti så garantin på maskinen från England gäller bara i England, på den första sidan står han för frakten om det blir problem, på den andra sidan får man fixa frakten själv, så vid problem är valet givet. Men helst vill man ju inte ha något problem =P
|
Jag köpte en Singer Quantum Futura CE-200. För de tusenlappar jag sparade så hade jag kunnat skicka den fram och tillbaka över pölen ett antal gånger.

Singer skall tydligen ha någon form av världsgaranti (vad det är värt är okänt) och enligt en svensk återförsäljare så gäller den om den exakta modellen finns här också. Nu fanns den ju inte i Sverige när jag köpte den så jag räknade kallt med att om jag fick ett måndagsexemplar så kanske jag skulle få lägga ut en extra frakt för att få bytt.
Att ta den risken är en av de få sätt som vi verkligen kan pressa våra svenska återförsäljare som verkar ha någon form av kartell där man enats om listpriset plus minus några hundralappar.
Nu har jag inte haft ett endaste problem med maskinen, men det bör man väl sällan ha med en ny maskin???
Bör är ordet. Tänker på alla vitvaror, bilar, tv-apparater som jag köpt genom åren som fungerat utan minsta blinkning. Det borde ju vara samma sak med symaskiner.