Visa ett inlägg
Gammal 2007-02-09, 13:07   #8
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad

Hej Janne
När jag pratade med Huskvarna i Jönköping, en tjej som hette Helene så sa hon att i mitt Customizing skulle jag skriva in bågens mått istället för att välja en av de färdiga bågmåtten så jag skriver in quilters hoopmåtten i "enter size" och då kommer det formatet upp där. I Embird finns bågen med men det hjälper inte om jag sparar broderiet där heller.
Min D2 har jag uppgraderat till 1.4 och där finns quilters hoop med så när jag sätter in min quilters hoop i maskinen och väljer ett av de mönster som följde med bågen så "slår det upp" 150 x 150 automatiskt på symaskinsdisplayen men när jag trycker på start på maskinen så säger den Fel båge för broderiet,
Själva broderienheten där man sätter fast bågen, samt maskinen, har jag haft inne i två omgångar hos
försäljarens reparatör för att den skulle bli uppgraderad till att klara av quilters hoop.
Jag börjar bli både frustrerad och besviken att jag inte kan få någon hjälp av dem utan att de bara skyller på att de inte kan få någon kontakt med Huskvarna för att själva få hjälp. Är det så svårt att uppgradera broderienheten när det är till en D2, det har ju gått bra för andra efter vad jag har läst på broderilista som jag är med på. Om det ska vara så att jag behöver ett nytt dataprogram för att kunna använda bågen så borde jag blivit upplyst om det där jag köpte bågen.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat