Ämne: ABC tråd?
Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-23, 20:49   #32
yvonnebt yvonnebt är inte uppkopplad

ABC

Jag vet inte ! Jag har inte råkat ut för det . Jag har bara fått mina paket från ABC via posten och UPS. Jag har aldrig betalat någon tullavgift trots att beloppen på köpen har varit på drygt 1500:- . Det brukar ta 5 - 6 dagar från det att paketet lämnat affären till dess att det kommit fram hit. Jag har bara åkt på tull vid ett enda tillfälle från USA och det var när vi köpte varor för över 7000 kr. Regeln säger att om köpebeloppet inkl frakt överstiger 1700:- (sek) så kan tullen komma att lägga på en avgift. Detta enligt svar från tullverket på direkt fråga från mig. Tullavgiften (om det blir nån) får man ofta betala direkt till fraktbolaget i ditt fall USPS via faktura. Bolaget "lägger ut" avgiften för att ta den genom tullen därför betalar man till dem.
Begreppet "Out of foregin customs" låter som om det är en etikett som sätts på paketet om varan inte kommer från ett EU-land och därmed är befriad från all tulldeklarering.

Tyvärr kan jag inte ge dig ett bättre svar än så här då jag inte sett detta själv. Hoppas du får dina saker snart. Jag är övertygad om att USPS har rätt när dom skriver att varorna ankommit till Sverige. Trasslet sitter med all sannolikhet här.

Yvonne
yvonnebt är inte uppkopplad   Svara med citat