Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-21, 16:40   #13
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad

Citat:
katta skrev:
Vad man använder har nog mycket med bekvämlighet att göra. Nu är det visserligen trendigt med klänning och kjolen kommer alltmer den också. För egen del använder jag gärna klänning då det är så smidigt, eftersom det är ett helt plagg om du förstår vad jag menar. Ändå är det ofta så att jag använder byxor. Skälen till detta är många, bland annat smidighet och värme. Att cykla till skolan är smidigare med byxor och nu när det är kallt så är det även skönare så. Nu på vintern tycker jag också att det är lättare att matcha skorna till byxor.

Varför skulle du inte acceptera sådana arbetskläder? Det är många yrken som har speciella arbetskläder och man väljer inte yrke efter kläderna. Jag är glad över att jag kan ha mina egna kläder på jobbet men lite måste jag ju ändå tänka på vad jag sätter på mig. Som bildlärare blir man lätt smutsig och jag sätter ju inte på mig nya fina klänningen direkt.
Jag har privata kläder på mitt jobb men jag tycker att om en kvinna vill använda kjol/klänning så skall det finnas att tillgå i alla arbetskläder om det är möjligt. Det går ju inte på alla jobb
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat